Wednesday, June 19, 2013

Hijau itu menarik....

 
                                                                                     Kuih Koci Berkuah

Kuih Koci berkuah Panggilan Orang Singapura.. Badak berendam adalah panggilan Orang Malaysia manakala Puteri mandi adalah panggilan orang Indonesia...

Bermacam nama dan kuih nya sama serta serupa... Gambar diatas adalah gambar pertamakali saya buat kuih ini, besar-besar dan gedik...Hahahaha....Tetapi saya tetap berusaha untuk buat kali kedua diatas perminntaan Anak Bongsu saya yang memanggil kuih bulat macam guli...Hehehehe....


Setelah buat dua kali, Walla....Berjaya dari segi membulatkan nya, hehehe dah tak besar dan gedik lagi... Inikalilah saya dapat 25 biji... Alhamdulilah

 
Saya suka kulit nya yang kenyal mcam dodol serta enak Isi kelapanya yg manis dan kuah nya santan dan pekat.  Saya buat minum petang dan belen nya saya buat sarapan pagi, Alhamdulilah dan syukur kerana Saya dapat buat kuih ini secara tidak anak-anak dan Che'Fan kata sedap, dan kegemaran Saya sekeluarga..
 
 

No comments: