Wednesday, April 3, 2013

Hari ini Ayam punya Kisah....


Ayam adalah pilihan ku paling senang....lelagi bila buntu fikiran, Ayamlah yang akan ku capai...Anak-anak jgn cakap Favorite them tawwww....!!

Menu Ayam ini kali, ialah Ayam Chop dengan Sos perang dan ladahitam.....
ku lawankan dengan salad sayur, kentang keriput goreng dan hiris buah tomat dan salad hijau...
Selain Chilli Sos ada juga Sos extra chilli pedas, yang extra chilli pedas itu ku buat sendiri..pedas giler youuu...Tapi enak... :-D


Nasi Ayam..Menu kedua saya...

Nasi Ayam memang mudah dan ringkas serta dalam sejam saya dah siapkan utk makan Keluarga saya.
Nasi Ayam kali ini saya gunakan Ayam tiada tulang atau Boneless Chicken, Saya tidak menggunakan seekor ayam tau...!!
Saya suka sangat sangat makan ayam atau ikan tak ada tulang... hehehe...!
Saya sediakan Ayam lebih awal iaitu 3 jam  dari masa yang sepatutnya saya siapkan, baru diikuti Nasi dan sambal...

Nasi ayam saya mengikut resipi Che Mat ( mesti awak kenal Mat Gebu.blogspot...Saya berharap Pembaca pergilah kerumah Che Mat ia utk resipi nya) tapi saya tidak menggunakan beras basmati cuma beras AAA aje, Sop nya saya sendiri punya... Sedap resipi Nasi AYAM nya... :-)

Terimakasih dan Selamat Malam...

No comments: