Sunday, March 17, 2013

Penkek atau Hotcake...

 
Pagi ini Saya buat Penkek atau Hotcake bahasa omputih...
Kegemaran saya, lelagi kalau ada madu dan mentega...Laju saya makan macam budak-budak juga...
Hari ini tinggal saya dgn si Bongsu, si Bongsu sudah bertanya " Mama hari ini sarapan apa..? " " Saya menjawap, Hotcake mau..?" Dia terus mengganggukkan kepalanya..
Adunan kering memang saya sudah sediakan terlebih dahulu...jadi saya tinggal masukkan telor, Susu segar dan mentega cair atau minyak...
Seronoknya disebalik membuat Penkek ialah, si bongsu ringan tulang membuatkan air untuk saya dan dia, Sayang Dia...
Apabila sudah siap, kami berdua makan dengan senyap...serta menikmati pagi yang sunyi dan sepi....
oh..Lupa saya nak beritahu, mentega itu kepunyaan MCD,  dua hari lepas saya bersarapan di MCD, jadi bila ada belen mentega yang saya tapau utk mkn dirumah, saya gunakan untuk hari ini.... :-)
 
Sekian Entri saya...Jumpa lagi...:-)

No comments: