Tuesday, September 6, 2011

Sepanjang Syawal...1

Selamat Hari Raya Aidilfitri... sempena dibulan yang mulia ini,Saya tidak mahu melepaskan peluang saya memotret gambar-gambar yang saya rakam sepanjang saya menziarahi rumah sanak-saudara...


Sememangnya lumrah kalau kita berkunjung rumah sanak-saudara kita akan dijamu aiir bergas berwarna-warni.. Saya suka suka amat..lelagi air warna hijau ini..Sejuk dan Sedap..:-) Bagai anak kecil saya pasti nak tambah dan tambah lagi..hehehe...


Begitu juga hidangan kek dimana ia amat wajib dan mesti....kalau tidak ia macam Cacat pula...haiz kalau dah disebut kek...Kek Belang coklat(marbele kek) Kek bantut(brownies) kek kukus buah... Pokok kata lah..anak-anak sekarang suka mencari kek-kek yang sebegini.

Kek juga perlu penjagaan rapi dan sesuai jadi ia boleh bertahan lama....:-)

Saya pula kalau suka makan kek itu tak reti sekeping dua keping dah mencukupi nya, ibarat yang pertamanya kek hanya ujian dilidah dan bila nak kepastian yang number dua nya kek baru ku tau rasa dan tekturs nya...hehehe..itulah Saya..:-)

Cakap pasal berkunjung ini, Saya akan pantau anak-anak saya, dan selalu saya akan perhatikan yang mana satu mereka suka makan...dan bila melihat muka mereka..lebar senyuman nya itu menandakan kek itu amat kena dengan tekak mereka...Pandai sungguh anak-anak Mama eh..:-)


Kek Kukus memang semua suka... tapi Kek ini amat lembut dan manis nya boleh tahan...

Saya suka kelembutan nya.. tapi selepas saya makan kek ini saya sudah bersedia minum air putih 1 litre...kalau tidak susah dan bahaya...hehehe..

Selepas kita dijamukan kek dan biskut..Kami juga di sajikan kuaytiow goreng ladahitam.

Mudah dan ringkas kalau mau buat me ini....
Apa pun saya merasa puas hati..


kerana ada Tuan/Puan rumah sanggup melayan kami dengan mesra... Perjalanan kami belum berhenti, kerana ada banyak rumah nak kena cover, almaklum kia mencuba ziarah sana dan sini..Tapi tergantung pada Tuanrumah samada ia ada rumah atau tidak...:-)




Dalam masa tiga hari dapat lah saya dan keluarga saya menziarahi beberapa rumah.Seronok nya bila keluar bersama keluarga tidak terkata.........





Anak-anak saya bila disuruh bergaya bukan main lagi....Selamat malam semua dan jumpa lagi dilain entry...:-)

No comments: