Wednesday, August 31, 2011

Kookies Raya..






Assalammualaikum Pembaca Budiman...

Di Singapura suasana Hari Raya masih terasa. Apabila saya melihat dluar jendela, saya nampak anak-anak muda dalam usia 12 keatas memakai baju kurung , songkok serta samping tidak dilupai capal atau sandal yang mereka amat sukai..Segak dan tampan bagi pria, manis dan chantik untuk Priawati nya...
Apabila dikenang kembali..Saya rindu masa remaja saya...aah andainya saya boleh memutarkan masa dan waktu....:-)

Tahun ini saya tidak sihat, lalu saya tidak membuat persiapan apa-apa, baik masak mahupun kuih. Saya masih dalam cuti rihat. Tapi semangat kental saya sudah mula kuat. Bermacam kuih dan lauk-pauk ingin saya sediakan tapi untuk Saya lakukan ala kadar aje...
Bercakap pasal kuih...Hmmmm...pagi ini saya memakannya sedikit dengan secawan kopi kosong tanpa gula.Kegemaran saya..Lalu...Saya memotretnya untuk kenangan Lebaran 2011..

Antara biskut yang ada didalam gambar ini..semua nya kegemaran saya, terutama biskut Dahlia, apabila menyentuhnya ia tidak rapuh malah ia melt dalam mulut saya..Oops...Tak boleh berbicara...:-D


Biskut sughee gajus...Enak, emak dan sedap...kelemakkannya tidak boleh dipertikaikan....dan satu kelainannya ialah ia tidak dibulatkan malah dipotong empat segi....Yummy...!

Biskut Coklat Drizzles kookies ini sememangnya amat hits setiap tahun. Menjadi kegemaran pada yang Tua, muda dan anak-anak..Biskut ini paling cepat habis...Biskut ini juga saya tidak boleh mendapatinya diluar...dan ia menjadi kewajipan bagi anak-anak saya yang mesti ada dirumah...:-)

Semua kookies ini saya tidak buat, ia didermakan oleh adik saya dari dapur Simply de'lite...:-)
Saya hanya beli kerepek tempeh dan kerepek gorang...:-)

Hujung minggu saya akan berkunjung dirumah makcik dan Pakcik..kalau saya bawa kamera saya, saya akan kongsi-kongsi gambar kuih mereka pula...:-)

Terimakasih kepada semua yang singgah blogspot saya... Saya akan post lain kisah pula....Selamat HariRaya..:-)


No comments: