Tuesday, May 26, 2009

Bubur Ayam



Dengan Cuaca yang begitu panas, Elok rasa nya Kita menjamu makanan seperti Bubur atau lauk yang kurang berempah...

Bubur Ayam dibuat untuk makan pada tengahari.... membuat nya pun amat mudah... apa tah lagi bila merebus nya Mama banyak menggunakan tulang-tulang ayam.. Ia membuat Bubur ini lagi sedap dan enak.

Tidak dilupakan menaburkan diatas nya kacang goreng, Anak ikan bilis yg halus dan sudah digroeng serta hirisan Chili padi kecil , bawang goreng dan Hirisan kek ikan...

Kalau mahu lagi sedap ambillah dua atau tiga senduk dan masakkan diperiuk lain lalu pecahkan sebiji telor dan biarkan samapi telor itu masak... Dan macam cara orang tionghua kan...!!

Mama suka membuat Bubur Ayam ini cara orang tionghua... Mudah dimakan enak dirasa....!!

6 comments:

princessharyati said...

lama tak mkn bubur lah ela nyam2

MamaElla said...

Yatt...
Buat laa tapi kalau nak makan bubur kita suka tengok cuaca..kalau macam disini terlalu panas..jadi elok ler..Makan Bubur nie...:-D

kucingorengemok said...

ni bagus jugak utk orang nak diet... kecuali dia mkn 3 mangkuk terus, hehe :)

MamaElla said...

Salam lee,

Teramat setuju dengan kekata Lee...:-)

boxhousestudio said...

rindu datang lagi

MamaElla said...

Tun..

Selamat datang..:-)