Friday, May 11, 2007

Bintang malam

Malam yang dingin dengan bintang bertaburan dilangit,
Kerlipan-kerlipan bintang begitu nyala sekali...
Ingin aku mencapai mu satu persatu,
Namun aku tidak berdaya kerana kau(bintang)
Berada nun jauh sekali....
Aku....
Setia menanti kejatuhan mu bintang-bintang
Keribaan aku...
Kerlipan hidup aku sementara sahaja..
Sewaktu aku gemerlapan dengan dunia aku,
Aku lupa tentang adanya Allah,
Sewaktu aku sibuk menari dan berdansa,
Aku lupa pada Azan bang yang memanggil
Kita supaya sudah waktunya bersolat...
Sewaktu aku meneguk air-air itu...
Aku lupa akan haram dan halal...
Aku dengan dunia aku..
Apabila aku sedang hadir kan diri
dengan dunia penuh gemerlapan...
tiba-tiba.......
Diri aku direngut oleh sesuatu bayangan hitam....
Dia datang dengan penuh ngeri,
Aku takut...aku jerit..aku cuba melawan...
namun aku tiada kuasa untuk menandinginya..
Kecuali aku melafazkan..." Ya allah...Ya allah...Ya allah...!!
Masya-allah, aku masih ingat pada mu Ya allah..
Manusia yg banyak dosa ini masih ingat padamu,
Manusia yg sombong dan engkar akan perintah mu
Masih ada muka untuk memanggil mu...
Masya-allah dan subhannallah....
Esok masih adakah untuk ku
Meniti setiap hari aku,
Kecuali tiada esok bagi ku......

No comments: